امروز جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲
9 درس برتر روابط عمومی


1- نسبت به همه مردم یک جور و یک دست باشید.

ماشین ولوو در ایمنی حرف اول را می زند ولی واقعا اهمیت ندارد که چه قدر پول خرج می کند تا به ما ثابت کند که در سرعت و زیبایی هم حرفی برای گفتن دارد. بگذارید مردم بدانند که شما چه کاری را بهتر از همه انجام می دهید و کمتر به چیزی که به نظر شما آن ها می خواهند بشنوند فکر کنید.


2- سعی کنید خودتان جایگاه خودتان را پیدا کنید نه دیگران

مثلا:

موسسه ایکس، بهترین شرکت روابط عمومی، در حال انجام ... به عبارت بین دو ویرگول توجه کنید. آن می تواند جایگاه شما باشد. سعی کنید که بر آن صحه بگذارید و اصرار کنید که گزارش های خبری هم همین کار را انجام دهند.


3- مواظب باشید حالا که جایگاه خود را یافته اید، همه اعضا از هیات مدیره گرفته تا بخش پذیرش همانند شما به وظایف خود آگاهند.


4- از خرج های بیهوده صرف نظر کنید مگر این که غول علاالدین باشید!

 

گزارشگران بعضا به دنبال مسایل حاشه ای و بیهوده هستند پس از مصاحبه های بیهوده هم صرف نظر کنید.


5- با افراد ارتباط برقرار کنید قبل از این که به آن ها احتیاج داشته باشید.

 

شاید گزارشگران جوان و بی تجربه را دیده باشید و منکر توانایی های آنان شده باشید، ولی بعضی از آن ها مستعد هستند و روزی ممکن است برای روزنامه های بزرگ مقاله بنویسند.


6- پرجنب و جوش باشید چرا که روابط عمومی یک فرآیند است نه یک روزیداد.

 

جزییات می توانند بسیار حیاتی باشند. به مکالمات تلفنی پاسخ دهید- به ایمیل ها جواب دهید و هرگز و هرگز و هرگز دروغ نگویید.


7- اول به قدر کافی مطالعه کنید و بعد اقدام کنید نه این که اول اقدام کنید بعد مطالعه.


8- به جای پرتاب گلوله برفی، گلوله توپ جنگی شلیک کنید.

 

روابط عمومی یک توپ است که به دقت نشانه روی شده. اخبار خوب را مخفی نگه ندارید چرا که با این کار به خود آسیب می رسانید.


9- یک منبع آگاه باشید.

 

وقتی که روزنامه نگاران روی شما حساب می کنند و به شما اعتماد دارند، و می دانند که می توانند از شما کمک بگیرند، شما با یک گروه قوی و موثر همکار و همراه شده اید. بعضی وقت ها به آن ها آوانس بدهید چرا که بعدا از کمک آن ها بهره مند خواهید شد.

 

 

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به سامانه جامع روابط عمومی نوین ایران می باشد.