1- نسبت به همه مردم یک جور و یک دست باشید.
ماشین ولوو در ایمنی ØØ±Ù اول را Ù…ÛŒ زند ولی واقعا اهمیت ندارد Ú©Ù‡ Ú†Ù‡ قدر پول خرج Ù…ÛŒ کند تا به ما ثابت کند Ú©Ù‡ در سرعت Ùˆ زیبایی هم ØØ±ÙÛŒ برای Ú¯ÙØªÙ† دارد. بگذارید مردم بدانند Ú©Ù‡ شما Ú†Ù‡ کاری را بهتر از همه انجام Ù…ÛŒ دهید Ùˆ کمتر به چیزی Ú©Ù‡ به نظر شما آن ها Ù…ÛŒ خواهند بشنوند Ùکر کنید.
2- سعی کنید خودتان جایگاه خودتان را پیدا کنید نه دیگران
مثلا:
موسسه ایکس، بهترین شرکت روابط عمومی، در ØØ§Ù„ انجام ... به عبارت بین دو ویرگول توجه کنید. آن Ù…ÛŒ تواند جایگاه شما باشد. سعی کنید Ú©Ù‡ بر آن صØÙ‡ بگذارید Ùˆ اصرار کنید Ú©Ù‡ گزارش های خبری هم همین کار را انجام دهند.
3- مواظب باشید ØØ§Ù„ا Ú©Ù‡ جایگاه خود را ÛŒØ§ÙØªÙ‡ اید، همه اعضا از هیات مدیره Ú¯Ø±ÙØªÙ‡ تا بخش پذیرش همانند شما به وظای٠خود آگاهند.
4- از خرج های بیهوده صر٠نظر کنید مگر این که غول علاالدین باشید!
گزارشگران بعضا به دنبال مسایل ØØ§Ø´Ù‡ ای Ùˆ بیهوده هستند پس از Ù…ØµØ§ØØ¨Ù‡ های بیهوده هم صر٠نظر کنید.
5- با Ø§ÙØ±Ø§Ø¯ ارتباط برقرار کنید قبل از این Ú©Ù‡ به آن ها Ø§ØØªÛŒØ§Ø¬ داشته باشید.
شاید گزارشگران جوان و بی تجربه را دیده باشید و منکر توانایی های آنان شده باشید، ولی بعضی از آن ها مستعد هستند و روزی ممکن است برای روزنامه های بزرگ مقاله بنویسند.
6- پرجنب Ùˆ جوش باشید چرا Ú©Ù‡ روابط عمومی یک ÙØ±Ø¢ÛŒÙ†Ø¯ است نه یک روزیداد.
جزییات Ù…ÛŒ توانند بسیار ØÛŒØ§ØªÛŒ باشند. به مکالمات تلÙÙ†ÛŒ پاسخ دهید- به ایمیل ها جواب دهید Ùˆ هرگز Ùˆ هرگز Ùˆ هرگز دروغ نگویید.
7- اول به قدر کاÙÛŒ مطالعه کنید Ùˆ بعد اقدام کنید نه این Ú©Ù‡ اول اقدام کنید بعد مطالعه.
8- به جای پرتاب گلوله برÙی، گلوله توپ جنگی شلیک کنید.
روابط عمومی یک توپ است Ú©Ù‡ به دقت نشانه روی شده. اخبار خوب را مخÙÛŒ Ù†Ú¯Ù‡ ندارید چرا Ú©Ù‡ با این کار به خود آسیب Ù…ÛŒ رسانید.
9- یک منبع آگاه باشید.
وقتی Ú©Ù‡ روزنامه نگاران روی شما ØØ³Ø§Ø¨ Ù…ÛŒ کنند Ùˆ به شما اعتماد دارند، Ùˆ Ù…ÛŒ دانند Ú©Ù‡ Ù…ÛŒ توانند از شما Ú©Ù…Ú© بگیرند، شما با یک گروه قوی Ùˆ موثر همکار Ùˆ همراه شده اید. بعضی وقت ها به آن ها آوانس بدهید چرا Ú©Ù‡ بعدا از Ú©Ù…Ú© آن ها بهره مند خواهید شد.